martes, 8 de mayo de 2012

ANEM DE COLÒNIES

El passat 18 d'abril els nens i les nenes de cicle mitjà ens vam anar de colònies a Vic. Tots estàvem molt nerviosos per saber que ens esperava en aquells 3 dies.

Una vegada vam arribar a la casa de colònies, que es deia Vespella, ens vam presentar als monitors i ens vam instal.lar a les habitacions. Mireu com eren:

Després d'instal.larnos vam tenir temps d'esbarjo per conèixer els voltants de la casa i jugar en un parc. Hi havia: tobogans, sorrals, casetes de fusta... ENS HO VAM PASSAR MOLT BÉ!!!

PASSEJADA FINS L'ERMITA DE SANT ROC

Aquella mateixa tarda ens tocava fer una passejada per la muntanya fins arribar a l'ermita de Sant Roc.

Per fi, vam arribar a l'ermita i vam poder descansar i berenar.

Vam poder gaudir de les meravelloses vistes a la plana de Vic. Són molt maques!!

Allà els monitors ens van fer una petita explicació del que vèiem des d'aquell turó. Ens van dir on estaven els Pirineus, el Montseny, el riu Ter que passa per Vic; des d'allà es veia també el pantà de Sau... A part de la localització vam aprendre que Vic és una ciutat que té molta indústria, ramaderia i agricultura: hi ha molts camps de blat, granges de porcs i vaques...

Ja ens disposàvem a fer la baixada cap a Vespella, però pel camí van fer una parada. Els monitors ens van explicar que feia molt i molt de temps aquella zona era mar i per aquest motiu podíem trobar fòssils. Ens van deixar una estona per collir-los i observar-los. Mireu que curiòs!

Després de caminar tota la tarda vam anar a sopar, teníem molta gana i a la nit vam fer jocs per la muntanya amb les llanternes. Havíem de trobar el tresor dels pirates.

Al dia següent ens vam llevar ben d'hora i vam anar a esmorzar i ens vam fer unes fotos. Mireu que macos de bon matí!

GIMCANA

Després d'esmorzar van fer una Gimcana amb diferents jocs i proves. Per fer la gimcana ens van posar en grups de 8 o 9 nens i ens van donar un mapa dels voltants de la casa, on haviem de buscar totes les proves.

Aquestes van ser algunes de les proves:

El joc del Tangram

El joc del tangram consisteix en escollir una figura i amb les peces intentar muntar-la igual que a la imatge que hem escollit. Aquestes peces eren rectangles, triangles, paral·lelograms i les podíem girar i moure per a poder fer la figura final.

El joc de pescar

Una de les proves era anar a un petit rierol que hi havia a prop de la casa de colònies. Allà es decidia qui volia ser el pescador i li tapàvem els ulls amb una bena. A l'aigua hi havia una tortugueta de joguina i un ànec. Els altres components del grup havien de guiar-lo dient: esquerra o dreta per tal que pesquessin. En aquesta foto ens dirigíem cap al riu.

Joc del globus

Jocs de confiança

Aquest joc consistia en que tot el grup s'havia de posar en filera, tots els nens de la filera tenien els ulls embenats excepte l'últim que era l'únic que podia veure. Llavors l'últim havia de guiar a tota la filera donant cops a les espatlles. Els nens de la filera ho havien de passar al nen que tenien davant seu; si volia que anessin cap a la dreta li tocava l'espatlla dreta, el mateix cap a l'esquerra i si volia que anessin rectes li donava copets ràpids. El joc acabava quan arribaven a la meta.

Jocs a l'interior

També vam jugar a jocs de taula com: uno, a les cartes, al connecta 4 ...

JOCS D'AVENTURA

A la tarda encara ens quedava fer els jocs d'aventura. Estàvem una mica nerviosos per si ens feia por pujar al rocòdrom o a la tirolina, però al final ens van encantar.

Tir amb arc

Rocòdrom

Tirolina

Una vegada vam acabar totes les activitats ens vam dutxar i ens vam posar ben macos per anar a la discoteca. ENS HO VAM PASSAR D'ALLÒ MÉS BÉ!!!

Vam estar ballant una bona estona però la festa havia acabat i ens haviem d'anar a dormir i al dia següent tornar cap a Badalona. Ohhhh!!!

L'últim dia vam esmorzar i havíem de preparar les motxiles i les maletes per marxar. Però encara ens quedava una última activitat: veure els animals que tenien a la casa de colònies: paons, cavalls, ànecs... i fer una manualitat, un clauer amb fil d'escalada. Mireu que bonics!!!

Finalment vam dinar i vam anar cap als autocars. Les colònies s'havien acabat i tornàvem cap a casa.
Mai oblidarem aquells 3 dies meravellosos a GURB, ens ho vam passar genial!!!