sábado, 9 de junio de 2012

TORRENT DE LES BRUIXES

El passat 31 de maig vam fer un treball de camp al Torrent de les Bruixes (Santa Coloma de Gramanet). No se’n sap per què el torrent té aquest nom.
A l’inici del torrent vam esmorzar a la font del Drapet o de Sant Roc.
Després vam iniciar la pujada tot observant la varietat d’arbres, arbustos i demés plantes que n’hi ha: oliveres, lledoners, pins, cirerers d’arboç, ginestes,...
Pel camí ens vam trobar amb un membre del Col•lectiu Ciutadà del Centre Excursionista Puigcastellar que ens va explicar la tasca tan important que han desenvolupat durant 25 anys per recuperar, replantar,... , la vegetació del torrent.
En els plafons explicatius ens aturàvem a emplenar les dades que ens demanava el dossier.
Una de les parades va ser a la font de la Bóta.
I l’última va ser a un garrofer i el seu poema.
Al final del torrent vam continuar fins al poblat ibèric Puig Castellar. Les vistes des d’allà són magnífiques.
A dalt del tot, als Diables ens va agafar una mena de bogeria col•lectiva. Mireu-nos.
Després de dinar vam caminar fins l’ermita de Sant Miquel.
L’últim treball el vam fer al dolmen natural, la cova d’en Genís.
Al final estàvem tants cansats i amb tanta set que quan vam arribar a la font del Drapet no podíem parar de beure aigua.